Command Pont felhasználások versenyeken

Command Pont felhasználások versenyeken

Ma egy picit átnézzük mire is érdemes elkölteni a Command Pontokat (CP).

Elsőre nézzük, hogy tulajdonképpen a kezdésre újradobására is felhasználhatóak. Ha elsőre egyenlőt dobtok, akkor ugye automatikusan újra kell dobni, nem lehet CP-t költeni erre. Aki elsőre alacsonyabbat dobott, elkölthet újradobásra, ha ezután egyenlő, akkor automatikusan újradobnak a játékosok. Ám ha a CP-t költött játékos nagyobbat dob másodjára, akkor az ellenfélnek is van lehetősége CP-t költeni, hogy újradobja a kezdést. Jöjjön egy kis matek:

Összességében nagyjából 63% esélyed van megnyerni a kezdést, ha CP-t költesz, és az ellenfeled pedig nem. A gyakorlatban akkor érdemes persze használni, ha a fenti táblázatot megnézve összehasonlítod az eredeti dobást, és megnézed, hogy mekkora kockázatot vállalsz a sikerért. Ha 1-est dobtál és az ellenfeled pedig 2-est, akkor mindenképpen hasznos, mert jó eséllyel ellophatod a kezdeményezést. Ám ha az ellenfeled 6-ost dobott, akkor nem biztos, hogy arra a 8%-ra akarod költeni azt a kevés CP-t amivel rendelkezel.

A szabályokat és a faq-t tekintve nincs meghatározva, hogy mikortól használhatóak a CP-k. Következzen két kép, ami a szabálykönyv 242. és 215. oldaláról van és alátámasztja, hogy használhatóak a kezdődobásra.

A Deployment választás

Sok seregnek vannak kedvező felállásaik. Ugyanakkor a küldetésekre figyelni kell! Például: a No Mercy esetében külön kell dobni a deploymentre, míg a Retrieval esetében azért kell dobni, hogy ki helyezi el az első objektívát és az választja a deploymentet, aki a 4. objektívát helyezte el.

Ügyeljünk az egységeink számára a felpakolásnál. Nézzük meg az ellenfélnek mennyit kell felpakolnia és adott esetben jó lehet, ha az ellenfél választ deploymentet, mert akkor kezdhetünk.

Ellopni a kezdeményezést

Elég egyértelmű most a helyzet, mivel most nincs semmilyen inkvizítor, amit extrán kellene hozni bármelyik játékosnak, hogy az esélyeit javítsa.

Rohamtáv

Ugye a roham esetén is az alacsonyabb kockát lehet újradobni, de nézzük meg a matek nyelvén ez mit fog takarni pontosan. Mik az esélyek? Egy korábbi verseny alapján készült a következő táblázat, ami valós szituációban elhasznált CP-ket és adott dobásokat eredményezett. Különös tekintettel érdemes figyelni a 9.es értéket, hiszen a tartalékból bejövő egységek esetén ez egy kiemelt kategória. A 28%-os esélyt sikerült feltornászni 52-ig, egyetlen CP felhasználáával!

Blastok és sebzés

Kiválóan alkalmas a D6 sebzést okozó, illetve d6-ot lövő egységek erősítésére, ilyenek a Batllecannon vagy a Lascannonok például.

Mentődobás & Felélesztés

Egy bármilyen mentő, de legfőképpen egy 2+ újradobás mindig jól jöhet. Ugyanakkor azoknak igazán fontos, akiket újra lehet éleszteni a pályán, mint Celestine vagy Guilliman. Illetve ott van még a Quantum shield is, aminél kulcsfontosságú lehet 1 újradobás.

Győzelmi pontok

Az egyik legjobb felhasználása a CP-nek, hogy ha a D3 győzelmi pontokat adó eseteket kimaxoljuk.

Játékidő

Sok esetben hátrány, ha az 5. kör végén véget ér a játék, mert elképzelhető, hogy elég lenne még 1 kör, hogy teljesen megfordítsuk a csata kimenetelét. Ilyen esetekre is érdemes tartogatni CP-t, ha úgy érzed a sereged a hajrában erős lehet.


forrás: http://www.3plusplus.net/2017/06/clutch-command-point-rerolls/