Space Marine Fast Attack egységek a 7. kiadásban

A mai cikkben a Space Marine codex Fast Attack választásait tekintjük át. Alapjáraton ebből sincs sok, és általában ez a legkevésbé kihasznált egység kategória, de a releváns Forgeworld könyvekkel kiegészülve, már egy elég szép adag választási lehetőségünk van, némelyik igen komoly tűerővel bír a mozgékonysága mellett is, és a frissítéseknek köszönhetően számos egységet átemeltek a Heavy Support választásból a Fast-ok közé.

Assault Squad

Mondhatni az elsődleges Fast Attack választásunk. A mostani rendszerben már hozhatóak alapból Jump pack nélkül is, amit egyébként külön kell megvenni nekik, és e nélkül persze lassabbak lesznek, de így legalább beszállhatnak transzportba. Nem nagyon éreztem a potenciált ebben az egységben sosem, mivel érdemi felszerelést csak az Őrmester kaphat, esetleg olcsó Deep Strike Flamer spamm-ként lehet használni őket, mert sajna Meltagun-t nem kaphatnak, mint a Chaos-os megfelelőik, vagy esetleg tesco-s közelharci bodyguard-ként HQ választásunk számára. Már korábban említettem, de magát a dobozt sem nagyon érdemes megvásárolni, hiszen a Vanguard doboz azonos áron sokkal több fegyveropciót és extra felszerelést tartalmaz, és ha kell, tudjuk Assault Squad-nak is használni. A legtöbb hasznot ebből az egységből Raven Guards Tactics-al és néhány formációval nyerhetjük ki.

Bike Squad

Ez talán a leggyakoribb választás, bár jelenleg ha egy HQ karakterünket motorra ültetjük, akkor máris Troop választássá lépnek elő, így nem a Fast-ból foglalják majd a helyet, és az Objective Secured szabályt is megkapják. Három főről indul az osztag és 2 Marine kaphat speciális fegyvert az őrmester extra felszerelésein felül érdemes olyat választani, amivel kihasználjuk a motor Relentless képességét, tehát Plasma vagy Gravgun főleg, esetleg Meltagun ha gyorsmozgású tankvadászokra van szükségünk. Flamer-t nem érdemes, hiszen ha Jink-elni kényszerülnek, semmit nem ér a Template fegyverük. Hogy ne minden esetben olyan modellt kelljen levenni veszteségként, akinek az elvesztése sokba fájna, nem árt feltölteni az osztagot pár alap motoros Marine-al is, hogy úgymond legyen hús, ami felveszi a sebeket a specialistáink elől, őket előre rakva, átlagban 5-6 fő-vel érdemes futtatni az osztagot, Az Őrmesternek pedig Combi-boltert, Meltabomb-ot, esetleg Power Weapont adni. A +1 Tougness és a 4+ Jink drasztikusan megnöveli a modellek túlélőképességét, de mivel kevesen vannak, nagyobb eséllyel fogynak és futnak el. Mégis a versenylisták egyik fő eleme az egység nem véletlen, és elsősorban Iron Hands vagy White Scars Chapter Tactics-al szokták használni őket.

Attack Bike squad

Ritkán látott egység, sajnos nem nagyon éri meg az árát sem pénzben sem pontban, még csak nem is szép a modell. Papíron jól néz ki, hogy T5 és 2 Wound, de az asztalon ők sem élnek tovább, mint a normál motorosok. Külön osztagként még sosem találkoztam vele, inkább már meglévő motoros osztagainkat szokás velük kiegészíteni, első sorban Multimeltá-val felszerelve.

Land speeder

Az egyik legjobb Fast Attack választás, sajnos erre én is csak évek múltán jöttem rá. Rendház taktikától függetlenül érdemes legalább 3-at beszerezni, noha csak 2 Hull point és AV10 mégis nevetségesen olcsón kapunk egy olcsó, gyors, és elég komoly tűzerővel felszerelhető egységet, az alig használt Fast slot-ból. A felszerelése az adott feladatától és az ellenfelünktől függ, ha lehet igazítsuk is ehhez. Dupla Heavy Bolter, dupla Multimelta, Typhoon Missiles, mind kiváló választás, ha megfelelő célpontot nézünk ki magunknak. Amit nem igazán érdemes erőltetni, az az Assault Cannon, ez a fegyver csak Kheres pattern-ben vagy Twin-linked ként ér valamit, mert túl drága hacsak nem dobod masszívan jól a 6-osokat, illetve a Heavy Flamer a már motorosoknál is elmondott okokból. Hogy az egységet egyesével vagy Squadron-ban jó-e hozni az megint az ellenféltől és a célponttól függ, de szerencsénkre elég sokféleképen bevethetőek és számos formáció tette nélkülözhetetlenné őket.

Land Speeder Tempest

Ez egy régről hátramaradt koncepció, még a Stormtalon és hasonló egységek megjelenése előttről, lényegében ez is csak egy Land Speeder Assault Cannon-al és Krak & Frag rakétákkal, plusz kicsit páncélozottabb, de ennyivel drágább is. Az egyetlen lényege képessége, hogy lővés helyett dönthet úgy, hogy az utánégetők begyújtásával Zooming Flyer-ként funkcionál abban a körben.

Land Speeder Javelin

A Land Speeder eredi 30k-s Relic változata, ami amellett, hogy egy szép modell, jelentősen páncélozottabb, noha továbbra is csak 2 HP-s, de a normál Land Speeder-rel egyetemben ez sem Open-topped, és komolyabb fegyverarzenállal is felszerelhető, alapból jön 1 Heavy Bolter-rel és egy Cyclon Missile Launcher-rel, előbbit cserélheti Multimeltá-ra vagy Heavy Flamer-re, utóbbit pedig Twin-link Lascannonra! Mindemellett, ez a kis gép képes Outflank-elni is és kaphat további Hunter-Killer rakétákat.

Stormtalon

Másik kedvencem, sokan szidták, mondván, hogy a legtöbb SM repülőhöz hasonlóan egy repülő tégla, de szerintem így is szerethető, a képességeivel meg főleg. Az egység meglehetősen olcsó, 11-es páncéllal körben és nem duplázza a Melta sem, egyetlen hátránya a 2db Hull Point. Az alap Twin-linked Assault Cannon-ja mellett a fegyverzete könnyen cserélhető mágnesezés nélkül is így mindig az adott ellenfélhez tudjuk igazítani. Noha ez lényegében egy földi csapásmérőgép, a játékban a legjobb légvédelem még mindig egy másik repülő. Ha Skimmer módba kell váltania, akkor is megmarad a túlélőképessége hála a +1 Jink-nek és a földi célpontokat továbbra is 2+-on találja el, továbbá kis méreténél fogva, könnyebben tudunk vele manőverezni az asztalon. Raptor Wing vagy Storm Wing formációban a hatékonyságuk hatványozódik.

Stormhawk

A fenti repcsi másik, inkább elfogó vadászgép variánsa, nem sűrűn látni, hiszen jóval az eredeti után adták csak ki, és első sorban inkább a Death From the Skies című kiegészítő „játékmód”-hoz, amit aztán a legtöbben okkal nem is használnak. Annyiban tér el a Talon-tól, hogy drágább, 12-es a Front páncélja, kicsivel több fegyvert kaphat, de a Skimmer opció helyett Supersonic, ami inkább hátrány mint előny, viszont a +1 Jink helyett újradobhatja a Jink mentőket. Ha jól tudom már csak a dual-kit dobozt lehet kapni, de én azt javaslom, hogy a Stormtalon-t minden esetben jobban megéri összerakni belőle.

Xyphon Interceptor

Míg a Stormhawk és a Stormtalon inkább légköri vadászgép, a Xyphon egyben űrharcra is alkalmas elfogóvadász. Ez is egy a 30k-ból megmaradt kincs, sajnos a többi vadászhoz hasonlóan csak 2 HP-s de a szokásos körbe AV11 és a Melta-immunitás itt is megvan. Méretéhez képest elég komoly tűzerővel bír, 2 Twin-Lascannon plusz egy egyedi Rotary-Missile Launcher képében és még mozgékony is. Sajnos az áránál és a pontértékénél fogva, illetve, mert a feladatát már el tudják látni más modellek is, így nem sűrűn fogjuk itthon látni.

Storm Eagle

Maga a gyönyör. Mielőtt a vanilla SM seregek is megkapták volna a saját repülőiket, ez volt a legjobb opció és alternatíva a Storm Raven helyett. Sajnos maga a modell rendkívül drága, de ha ez nem szegi kedvünket, vagy van lehetőségünk más módon beszerezni olcsóbban, esetleg összekonvertálni, akkor nyert ügyünk van. Kicsivel drágább pontról indul, mint a Raven, de 4HP-s, ő is körbe AV12, Power of the Machine Spirit-es és 20 normál vagy 10 Bulky modellt szállíthat! Alapból a fegyverzete csak egy Twin-Heavy Bolter és Heavy 2-es Large Blast S5 Ap4 rakétákból áll, ami könnyűgyalogság ellen már bőven elég, de tovább szerelhető Hell Strike Missile-kel vagy ami gyakoribb, 2 Twin Linked Lascannonal, illetve az orrán lévő HB-k itt is cserélhetőek Typhoon-ra vagy Twin-Multimeltá-ra. Felszerelve elérheti a 300 pontot, de lényegében egy repülő Land Raider, ami jó eséllyel magas pontszámon be is hozza a saját értékét, és ne felejtsük, el hogy ők is választhatnak a Legacy of Glory upgrade-ekből. Rendelkezik még egy variánssal is, ami a Roc-Pattern, ez annyiban tér el, hogy jelentősen több pontról indul és csak 14főt szállíthat, de alapból kezd a 2 extra Twin-lascannonnal és az anti-gyalog rakétáit Heavy 4 S8 Ap3 Twin-Linked Krak rakétákra cseréli.

Caestus Assault Ram

Ez a gép, ahogy a neve is mutatja egy faltörő kos, meglehetősen ritka látvány, főleg 40k-ban. A 13-as Front és oldal páncéllal a legszívósabb repülőgép a játékban, ezt tovább erősíti a FW gépeknél megszokott Melta-immunitás és az 5+ invu a Front facing-re. Ez egy repülő tank, ugyanis képes Ramming-ot végrehajtani Skimmer módban, de előtte jól megszórja az ellenfelet a Large Blast-os Melta ágyúval és az egyszer használatos S6 Ap4 Blast rakétáival. További képessége, hogy a Bulky modellek is csak 1 helyet foglalnak a transport capacity-ből! Rendelkezhet Teleport Homer-rel, és Assault Launcher-el is, tehát elsődleges funkciója a Terminator-ok és hasonló roham egységek harcba juttatása, mindezt elég sok pontért cserébe.

Hyperios Air Defence Battery

Ez lényegében egy Tarantula Sentry Gun ami légvédelmi opcióként Fast Attack Choice-nak minősül. Egy olcsó opció, ha nincs lehetőségünk konkrét légvédelemre vagy valami narratív csatát játszunk, illetve abból a korból maradt meg, amikor még nem nagyon volt légierő és légvédelem sem a játékban. Alapból 1db 35 pontról indul és max 3-an lehetnek, a stat-juk a TFC-vel megegyezik, de csak BS3, viszont el lehet dönteni, hogy Command Platform vagy légvédelmi rakéta legyen rajta. Az előbbi opció Split Fire-t ad a többi modellnek az egységben, míg a légvédelmi egy Heavy 1 S8 Ap3 Skyfire, Interceptor rakétavető, ami újradobhatja a találatot a Flyerek és Skimmerek ellen.Íme a végére is értünk a Space Marine-ok Fast Attack választásainak, amint az látható, nem ez az elsődleges erőssége a seregnek, de ha elég pontot szánunk rá, akkor kiváló egységeket irányíthatunk az asztalon. Külön nem írtam ide őket, de ti is tudjátok, hogy ha nem dedikált transzportként vannak megvéve, akkor a Rhino, a Razorback és a Drop Pod is ide sorolandó. Kíváncsian várjuk, hogy a 8. kiadás milyen változásokat hoz az itt említett egységek számára.

Köszönöm a Figyelmet!- Thorius